tisdag 1 september 2020

Tall

Det finns tallar och så finns det tallar. Vi har en av dessa guldtallar som står precis på gränsen till vår tomt mot naturskyddsområdet. Idag träffade jag kommunbiologen för att höra om man byta ut denna tall mot en stolpe som finns på andra ställen till tomtgränsen. Men det är en fin tall som är typisk för denna miljö. Inga hårda ord utan jag förklarade och han försvarade tallen. Den får inte tas ner.....

Har plockat lingon ytterligare 2 kg och nu har vi så det räcker. Tyvärr ser jag att jag även plockat lite av de andra röda bären som ser ut som lingon. Svårt att se skillnaden när bladen ser nästan likadana ut. Får se hur det går när man gör sylt av det hela?

Har smakat kaka med svartavinbär som jag gjorde igår. Ganska surt säger jag men då får man sockra på lite extra.


Inga kommentarer: