söndag 27 september 2020

Söndag

 


Grått grått, höst och regnskurar men korta sådana. 7 grader och inte så mysigt alltså!

Prognosen visade mycket regn men det uteblev vilket gjorde att mannen kunnat bygga vidare med cykelboden och nu har vi 4 väggar och knutbrädor. Återstår tak av plåt och en dörr samt lite annat fix. Han är duktig min man.

Jag har varit en sväng till Bersika för att träffa A och surra en stund. Sen har jag promenerat en stund och eldat upp vår brasa. Skönt att ha det gjort och så tog jag och ryckte en hel del små tallar och mellan tallar som jag sågat ner. Grenar som blåst ner och en stor lastpall har också blivit eldat. Bra att få det gjort för det är inte bra om högen är kvar under vintern.

Covid-19 ökar i vårt samhälle och över 1 miljon människor har avlidit i världen. I vårt lilla land har tyvärr 5880 personer avlidit och 2588 har vårdats på intensiven. Nu är det dags att vi skärper oss igen och håller avstånd. 


Inga kommentarer: