söndag 13 september 2020

Hösten

Vaknade till under morgonkvisten och då fönstret var öppet så hörde jag att det regnade ute. Mysigt att få fortsätta att sova utan att behöva gå upp. När jag tillslut vaknade efter 8.00 så smög jag upp och tog en bok för att läsa. Mannen sov vidare till 9.00 och solen hade gått upp och strålade som bara den. Otroligt fin dag med västliga vindar som är bra här ute.

Har plockat tallar och satt i urnor och dessutom har jag satt belysning i många av dessa. Blir så otroligt mysigt och jag kan lova att det behövs belysning här för det är mörka kvällar.

Har varit till Bloms och bytt gardinerna som jag köpte igår till likadana men i en ljusare nyans. Nu är jag nöjd men de ska läggas upp när jag får tid.

Manne har köpt virke på ByggMax för ett cykelskjul som han håller på att bygga. Golvet är klart och han har påbörjat en av väggarna. Skönt att få ut cyklar och mopeder från garaget så att vi kan få in en bil om vi vill.

Har även plockat 3 kg lingon och idag plockade jag nere vid grillplatsen. Jag tror aldrig att jag sett så stora lingon.

Inga kommentarer: