måndag 7 september 2020

12 timmars

5 personal och 38 elever hemma på den ena skolan. Men det är löst på ett bra sätt med den fantastiska personal som jobbar och sliter.

Sen efter en tuff dag så var det föräldramöte på den större skolan för förskoleklass. Det blir bara de som möte detta konstiga år med covid. Imorgon gör jag samma sak på lilla skolan. Det blev en lång dag med 12 timmar på plats och en kropp som värker och en knopp som är helt slut.

När jag kom hem vid 19.30 så snabbade jag mig ut på en promenad för att få ut allt som jag har ur skallen. Skönt att hinna med det innan mörkret slog till ordentligt.

Idag har svärmor fått flytt hem till lägenheten i stan. Blir säkert bra trots att hon inte precis ville det men nu är det höst i alla fall.

Nu sitter jag med en dator i knät och tittar på Idol samtidigt som jag skriver och dricker te.

Inga kommentarer: