lördag 19 september 2020

Lördag och ledig

 En dag då jag sov länge till 8.20. Så förvånad jag blev då jag var vaken vid 7.00 och tänkte stiga upp men tji fick jag. Skönt med sovmorgon för jag tror minsann att jag behövde det. Soligt och fint ute men det blåser men hos oss är det en fin vind med helt lä nere vid havssidan och där har jag suttit idag och myst på rätt länge. Promenad och lite fix och tvätt. Mannen har varit till stan för att träffa tv kund och köpt lite mat. Sen har han byggt på vid cykelboden men det blev lite gjort idag. Inte så effektivt då han somnade i solen. Men så kan det vara ibland. 

Mannen skjutsade mig till stan 17.30 då min reducerade junta skulle äta. Vi blev alltså 3 av 5 som dök upp och åt otroligt gott tillsammans. Jag valde bubbel, kantarelltoast med vitt från Portugal. Sen en ryggbiff men persiljesmör och annat gott med ett rött från Italien samt en chokladfondant till dessert. Så väldigt gott och vällagat. Inte så mysig miljö men otroligt god mat. Efteråt gick vi till Tage där vi drack en drink och jag valde en Aperolspitz. Klockan 12.00 var det läge för sonen att hämta mig för då skulle tanterna hem igen. 22.50 går jag i säng. Vilken partykväll!! :)

Inga kommentarer: