torsdag 3 september 2020

Corona fika

Solen strålar ytterligare en dag men under eftermiddagen så mulnade det för de visar regn under natten.

Har varit på rektors under förmiddagen och där blev vi bjudna på tårta eftersom det är skolledarnas dag. Kul att det uppmärksammade av chefen. Många punkter och jag hade tyvärr oturen att vara protokollskrivare idag. Ja ja nu är det gjort för denna gång.

Kontaktade Hortlaxgården idag för att höra om det möjligtvis fanns en tid för besök hos morfar och som tur var så fanns det tider idag. Jag kom dit och så såg morfar mig genom balkongen och han blev så glad men han kom ju inte ut då de har lås. Han hämtade personal och de visste inte att jag skulle komma men det löste sig. Jag hade med kaffe och kaka och det var mysigt trots att vi satt bakom ett plexiglas och fikade tillsammans men så långt i från. Det var en bra dag idag och morfar var så pigg. Kul att se. Han har fortfarande inte helt förstått att mormor gick bort för 11 år sedan men jag hoppas han kommer ihåg det snart. Blir så tjorvigt för honom när han tror att det är nyss och att han ska ordna med begravning och att vi undanhållit det för honom. Blev bra samtal idag i alla fall och imorgon besöker min äldste morbror honom. Bra med många besök för han behöver det för knoppen ska jobba igång igen.
Har också varit på gravarna i Hortlax och satt ljung samt tagit bort de gamla tråkiga sommarblommorna. Nu är det fint igen!

En prommis och matlagning samt städning har också hunnits med idag. Sitter nu och hoppas att månen ska stuga upp så vi ser den trots alla moln.

Inga kommentarer: