måndag 31 augusti 2020

Ny vecka

Sista sommardagen av denna konstiga sommar 2020. Det är sånt väder just nu så man tänker på morgonen, ska jag frysa nu eller svettas i eftermiddag. I kofta fryser man när det är 9 grader på morgonen och så är det helt plötsligt 17 på eftermiddagen. Fint väder med sol är ju bara för härligt.
 De svarta vinbären ger mycket smak, kardemumman bryter av fint mot vinbären.
Lagat upp lite mat för veckan som kommer och det är ju alltid skönt. Sen har jag även bakat en kaka med svarta vinbär, undrar just om den är lite för sur men jag har följt receptet så vi får väl se hur den smakar?

Har jobbat länge idag och vissa dagar blir dryga men så är jobbet när man måste ha kontakt med vårdnadshavare sent på dagarna på grund av olika orsaker. För övrigt har jag en arbetstung vecka med många jobbiga möten men det ingår också i mina arbetsuppgifter.


Inga kommentarer: