onsdag 9 september 2020

Lill lördag

Ytterligare en fin och solig dag dock har det kommit några korta regnskurar nu under kvällen. Idag har det inte varit lika blåsigt som gårdagen och det är verkligen en fin september så här långt.
Många sjuka även denna dag, så frustrerande men vi löser det tillsammans idag saknades det 2 vikarier.

Äntligen en vanlig arbetsdag med 8 timmar för jag känner mig lite sliten efter första dagarna i denna vecka.
Hem för lite mat innan jag åkte mot stan för jag hade köpt lite ost på det som heter Rekoring och idag var det utlämning vid Västra Kajen. Mycket folk men det gick lugnt och städat till. Man får bara köpa det som är beställt innan. Bra att veta till en annan gång då jag gärna beställer lite mer redan innan. Passade på att gå på promenad i stan för att få se något annat än Klubbens gator som jag kan ganska bra nu efter 6 månader här. När jag nästan var vid läggan igen så ringde någon och sa att jag tappat mitt körkort och bankkort vid Rekoring. Puh vilken tur att det finns ärliga människor, dessa kort hade nämligen åkt ur fickan när jag drog upp den påse som jag hade tagit med mig.

Mannen åkte mot soptippen med skräp och jord samt växter. Hela släpet var fullt och han hämtade upp mig i stan så hängde jag på.

Nu har jag fixat lite med Kumbuchan och det ska verkligen bli spännande att se om det går att dricka. Smaksatte det med blåbär denna gång.

Inga kommentarer: