söndag 6 september 2020

Lika vemodigt varje år

Idag vaknade jag 6.40, nu är det penionärsvarning! Vaknar tidigt varje dag även på helgen det brukar inte höra till vanligheterna för mig.

Tidigt var vi ute och plockade in grödor som tomat, rödbeta, vitkål, sockerärtor, rättika, gurka och kryddor. Många tomater är gröna ännu men de blir röda om man låter de ligga.
Mannen har tagit hand om de stora krukorna och tömt de, jag har hjälpt till med de som är lite mindre. Pelargonierna är plockade så att alla blommor är borta och nu är det dags för att låta de vila till det blir februari. Hoppas de överlever även denna vinter?

Vi har även firat R och det blev med en hemmaplockad bukett med allt möjligt. De hade smörgåstårta och tårta så det var ett stort firande trots att det var en dag försent. Jag köpte även en del kläder av L och det är ju helt fantastiskt att få möjligheten att göra det. Bra för miljön dessutom.

Just nu är 4 personal bort imorgon och jag hoppas verkligen att det räcker med dessa? Blir tufft om fler försvinner för vikarierna står inte på kö precis.

Inga kommentarer: