tisdag 15 september 2020

Ytterligare en 12 timmars


Åkte vid 7.15 i morse och så hade vi APT så jag var hemma vid 19.30, snabbt på med lite skor och så ut på en kort promenad i 30 minuter. Skönt varm när jag kom hem igen och nu är det nötning av soffan som gäller. Ser på Idol och en Piteåtjej Nadia Holm har precis sjungit fantastiskt fint! Heja heja!

I övrigt har det varit en bra dag men jag är trött i skallen. Blir bra med några dagar som förhoppningsvis blir lugnare så att jag får någon återhämtning innan helgen.

Som det ser ut nu så hävs besöksförbudet från och med 1/10 på våra äldreboenden. Jag håller verkligen tummarna för att det blir så för då kan vi hälsa på morfar på ett vanligt sätt igen.

Coronastatistik just nu:
Sjukdomsfall 87345 st varav intensivvårdspatienter 2586 st och avlidna 5851 st. Här i Norr så är det många provtagningar varje vecka och de har hittat 5 smittade av några tusen tester. Förra veckan var det 2 st och det blev 0,2% smittade. Bra att detta hemska går ner och må det stanna där.


Inga kommentarer: