söndag 24 mars 2024

Vilket väder


Vaknade vid 8.00 för att det plingade i telefonen av ett meddelande från företag, alltså reklam som kom. Det är otroligt irriterande att massutskick kommer så tidigt en söndag.

När jag drog upp rullgardinen så snöade det fortfarande, inte så kul väder denna helg. Det har varit nederbörd sen i fredags och för min del räcker det nu. Men jag får tyvärr inte bestämma.

Mannen är på planet och just nu ser det ut som att de kommer att landa enligt tidtabell? Skönt när han kommer hem igen och då blir det snöskottning som gäller. Idag har jag varit till stan och handlat åt sonen och svärmor. De har ringt från boendet att hon behöver slemlösande hostmedicin och halstabletter. Nu är det fixat. 

Har tvättat sängkläder som nu torkar och så blev det en långpannekaka, bra att ha lite fika i frysen.

Vår kontrollansvarig har varit förbi och vi pratade kring sulan och jag likaväl som han hoppas att det ska vara torrare nu? Även A & U har varit förbi på lite fika och det är så trevligt med besök. 

Inga kommentarer: