lördag 16 mars 2024

Lördag


Vaknade redan 6.50 och då var mannen redan upp och påklädd. Jag gick på toa men lade mig en stund och kunde minsann somna om till 8.15 och det var så skönt! Frukost och sen åkte mannen till soptippen och Byggmax. Jag tvättade några maskiner och så åkte jag till stan för ärenden på Backcity, hämtade paket och så till stan. Mycket snabbt och smidigt innan jag återvände hem igen. 

Solen strålar från en klarblå himmel med någon enstaka minusgrad. Det har varit skoterdragracing idag och en helikopter har snurrat hela dagen. Många skotrar och gående människor på stranden. 

Mannen har börjat att bygga garderoberna i sovrummet. Vi har beslutat att inte lägga golv under dessa då rekommendationen är så och då får vi anpassa oss. Det kommer att bli jättebra. Inga hantverkare här de sista dagarna. Lite irriterande men de har inte så mycket att göra då hela sulan ska torka ett tag till. 

Röding med hollandaisesås och pressad potatis blev dagens mat. Testade även att göra potatisburgare i våffeljärnet och det gick helt åt skogen. Våra våffeljärn är inte av nyaste modellen så det fastnade rejält. Tur att vi inte hade några gäster här hemma idag. 

Inga kommentarer: