fredag 8 mars 2024

Semesterdag


Idag vaknade jag 6.40 trots min lediga dag. Inget att göra något åt, jag ryckte sängkläder och tvättade dem. Sen tar det alltid lång tid att få allting torrt här. 

Åkte mot stan efter 9.00 och städade hos sonen. Idag har jag skurat duschen, dammtorkat skurat i köket och vaskat innan jag åkte till ICA och handlade, pantade även en av fyra säckar som fanns hos sonen och som nu åker med i min bil. Jag hade även en tanke att köpa en BH innan jag åkte hem men då var min energi slut så det får bli en annan dag. 

Här hemma har det varit en målare en kort stund i morse. I övrigt har det inte hänt något alls idag. I helgen blir det byggstäd för oss för allt kapande under veckan har gjort det riktigt stökigt.

Siri har börjat att vara ute igen efter vintern och trots att det endast finns gångar att gå efter så gillar hon det och har idag gått 1,3 km. Just nu håller även snön att ta sig fram på och det är ju skönt för henne. 

Sonen äter middag här och idag har vi grillat för första gången denna säsong. Oxfilé, Hasselbacks potatis, sparris, tomat, chorizo, majs, lök och hemgjord bearnaisesås serverades idag och det är alltid gott att grilla. Nu blir det lite spel för oss innan det är dags för kaffe och morotskaka. 

Inga kommentarer: