lördag 23 mars 2024

Snö


Klockan 4.45 så ville Siri ha mat, det fick hon. Sen sov vi till 8.15 och det var skönt. Idag har det snöat hela dagen och det började redan igår så det har kommit rejält med snö. Igår var det 0 grader och i dag någon enstaka minusgrad. Jag har skottat en liten smal gång till garaget. Det var rejält tungt men jag tog det i sakta mak. In igen för dusch. 

Det har varit en långsam dag då vädret inte gör att jag är sugen på utomhus vistelse. Har läst bok, städat lite, sovit middag och bakat en banankaka. Eldat en brasa av skräpved då jag tycker att det är så mysigt. 

Siri o jag har varit ute en kort stund och hon hann såklart upp i stora tallen. Oj vad hon pep innan hon vågade sig ner igen!

M har hört av sig och de har haft en grå dag i Åbo. I kväll går färjan tillbaka igen mot Stockholm. 

Här blir det en TVkväll med något program som kan locka mig. Skulle behöva en bra serie att börja titta på. 

Inga kommentarer: