tisdag 5 mars 2024

Datortomografi


Vaknade redan 5.30 för att hinna göra mig klar inför besök på röntgen vid 7.00. Där så fick jag en injektion i armen för att tarmen skulle slappna av, en av biverkningarna var att jag blev otroligt torr i munnen. Sen sprutades gas in i tarmarna och då fick jag vända mig fram och tillbaka på britsen för att alla ställen i tarmen skulle få gas där. Sen själva röntgen tog inte lång tid, några bilder på mage och några på rygg medan jag åkte in i apparaten. Allt gick bra, jag var matt eftersom det saknades energi i kroppen. Jag hade ganska ont i tarmarna några timmar efteråt. Åkte till jobbet men kände att det var bättre att jobba hemifrån en stund. Efter lunchen så åkte jag ut till 2 enheter. 

Målaren är här idag och han målar pärlspont, blir bra en mild och varm färg. 

Dagen började väldigt grå och mulet men det kyler av ute och sen kom solen. Just nu är det stjärklart och -4 grader, magiskt vackert. Mannen är i garaget och plockar för det är så mycket saker överallt. 

Inga kommentarer: