torsdag 7 mars 2024

Fössta tossdan i mass


Prinsesstårtans dag för det är första torsdagen i mars och med småländsk dialekt låter det väldigt trevligt och roligt. Jag blir glad av deras dialekt. 

Har avtackat en medarbetare med blommor idag som efter många år i kommunen går i pension. Så skönt för henne. Sen i telefonen för att få tag i polisen i ett ärende. Först kö till Östersund, sen i kö till Piteå där ingen svarade och hamnade tillslut på tips där det var.....kö. Det hela tog ca 40 minuter men jag fick hjälp i alla fall. ¨

Idag har de nästan tapetserat hela stora rummet och jag är så otroligt nöjd. Jag var rädd för att det skulle bli för randigt men det blev elegant och glatt. Sen har snickaren varit här och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka? Har liksom ingen finish på det som görs och det känns inte helt ok. Även Polygon har varit här idag och gjort en mätning men nu ska det svaret analyseras. Jag håller tummarna att det gått ner sedan sist? 

Inga kommentarer: