torsdag 24 februari 2022

Han gjorde det



Idag har det så hänt! Ett krig har brutit ut i Europa. Vladimir Putin har styrt Ryssland och gått in med strid i Ukraina. Så otroligt tråkigt, människor lider, blir dödade och sårade. Många måste vara otroligt rädda just nu. Jag lider med människorna som måste stå ut med detta på grund av en diktator som styr ett väldigt stort land med många lögner som har tutar i sitt folk och detta sker inte så långt i från oss. Usch och fy för denna otäcka man. 

Dagen har i övrigt gått i konferensens tecken och det har varit en informativ dag. Trevligt att få träffa sina kollegor igen. 

Tyvärr så fortsätter medarbetarna att bli sjuka med covid. Det är inte lika påtaligt just nu men det är någon nu och då som faller dit. Som tur är så verkar ingen bli allvarligt sjuk i omrikon som härjar just nu. Många är trötta efter dessa 2 år. Tänk att det i dagarna är 2 år sedan vi kom hem från Gran Canaria och då landade vi i ett Sverige som fått fall av covid-19. Jag tänker tillbaka och funderar hur jag kände mig då? Jag var livrädd då man inte riktigt förstod vad vi stod inför. Kommer ihåg att vi gav bort OH blad som de tillverkade visir av, vårt land hade inte förberett sig med lager av munskydd osv. Handsprit, toalettpapper och torrvaror hamstrades ifall att. Helt galet men man visste ju inte bättre. Personer blev inlagda och sjukhusen gick på knäna. Det här har verkligen tagit på, vi kommer nog inte att leva som innan covid kom. 

Inga kommentarer: