fredag 4 februari 2022

Väder- inget bra


Fy fy och fy!! Jag tänkte åka hem en kort stund vid lunchen men jag vände om då jag var livrädd att köra fast. När jag sedan åkte iväg igen fick jag veta att traktorn skulle köra hos oss ungefär när jag skulle hem. När jag hämtat mat på ICA och levererat sonens påsar så åkte jag hit ut. Det hade drevat rejält trots att jag mötte traktorn på vägen. Drivan över gården är ca 150 cm packad snö. Jag körde dessutom fast på garageinfarten. Lämnade bilen där och plumsade in i gäststugan. Ringde mannen och berättade att det inte är säkert att han tar sig hem om han inte åker tidigare. Jag gick runt garaget och tog vägen via trappen och där var det rejält med snö men jag tog mig i alla fall in. Dock är alla mina paket och maten kvar i bilen, Det var vi senare.

Nu skottar mannen vid garaget och ena bilen är nu i garaget. Jag eldar brasa och tänker inte gå ut mer idag. Sonen kommer inte på middag så vi planerar det imorgon i stället och vi väntar även på att se "På spåret" tills dess. Det finns mycket annat att göra en fredagkväll. Det viner vind och snön yr otroligt mycket ute. Det ser enligt SMHI ut som att det ska blåsa 10m/s men det kan inte stämma, det måste vara betydligt mer av och till?


Inga kommentarer: