lördag 12 februari 2022

Lördag


Idag har det varit sol, vindstilla med ganska kallt med -12. Vi trodde det skulle bli betydligt varmare till lunch så planen var att äta utomhus men kylan gjorde att vi lagade och åt inne. Sen tog vi en tur till stan där jag hämtade ett paket och så hämtade vi hem en bil från sonen. 

Besök av U som kom med skoter och parkerade hos oss. Kul med spontanbesök och så lite kaffe och fika på det. 

Supergod middag idag med torskrygg, bryntsmör, spetskål, rostadmandel och det var så gott! Nu har vi just beslutat att vi tar en bastu och det gillar min kropp. Får se om vi tar en titt på mello och det är ju så dåligt nuförtiden. Jag vet att jag blivit för gammal för det hela och det känns helt ok.

Jag älskar verkligen att vara ledig och få sova tills jag vaknar. Imorse så vakande jag kl 7.00 av en rejäl fis eller ska jag säga prutt. Jag kan lova att den inte kom från mig och den som släppte den sov vidare så fint medan jag låg till 7.25 och kunde inte somna om efter ljudet. Välkommen lördag! Jag får verkligen skratta åt det, så kul. 

Inga kommentarer: