tisdag 1 februari 2022

Mulet


Vilken skillnad i humöret på mig en solig mot en mulen dag. Idag har det varit så grått och det har kommit lite snö. Fortfarande kallt med -14 men om jag jämför gårdagen då solen sken på den vita snön så gör det mig glad trots att det är kallat. Idag skulle jag bara önska att dra täcket över huvudet och sova förbi allt grått. Jag har eldat i kaminen hela dagen för att få lite värme och mys i kroppen.

Mannen har jobbat hemifrån till efter lunch så kaffe och lunch intog vi tillsammans men övrig tid har vi inte sett varandra. När jag startade mitt möte vid 12.00 så åkte han iväg till jobbet.

Idag gjorde jag en kycklingwok med nudlar som var otroligt lättgjord men mycket smak. Såna rätter gillar jag.

Nu blir det en lugn kväll med TV och en teakopp i magen.


Inga kommentarer: