torsdag 3 februari 2022

Delvis sol


En röd sol steg upp i morse sen har det varit soldis. När jag är i utlandet så kan det vara så men då är det soldis av värmen men idag har det varit så av kylan. Otroligt effektfullt! Kallt med -18 under delar av dagen. Imorgon ska det komma mellan 30-40 cm snö och kraftig blåst från sydväst. Inte så mysigt alltså. Synd på ROC som är på Havsbadet. Det hade varit trevligt att visa upp en solig och fin dag men vädret når ingen på.

Konferens idag och det var bra och avslutades vid lunch. Sen lite kontorsjobb och så mera Teamsmöten efter det. Avslutade vid 16.30 så det blev en bra dag. 

Idag har mannen jobbat länge det är ju torsdag. Jag vevade ihop en risotto med svamp och den blev bra. Den godaste hittills som jag gjort för det är svårt för mig att få till en perfekt risotto då jag oftast har en rejäl kärna och mosig konsistens. Inte så gott alltså, men idag blev det inte så. Jag lär mig.

Städningen är klar så nu blir det Antikrundan. Fredag i morgon och det blir så skönt att få vara lite ledig.

Idag har det bestämts att Sverige släpper på restriktionerna som lättar från och med onsdag 9/2,  pandemin som inte längre ska klassas som en pandemi. Det släpps upp med publik och inga munskydd behövs i kollektivtrafiken. Nu hoppas jag bara att detta håller. Vi ligger ju dessutom ca 2 veckor efter övriga landet så vi har kanske inte nått peaken här ännu?

Inga kommentarer: