söndag 3 januari 2021

Söndag


Otroligt vackert ute i morse när vi vaknade upp i stugan. -9,2 grader och en blek januarisol. Men det var sol i alla fall och det var ju länge sedan sist. Väldigt många vandrare på stranden och även några som åkte skridskor. Även jag tog en promenad tillsammans med alla andra människor. Allt pynt inomhus i stugan är nedplockat i sina kartonger. Känns som att jag tappat sugen att fira någon mera jul detta år. Sen åkte jag mot stan.

Gjorde samma sak där när jag kom hem igen. Allt som är kvar är granen och det blir ju barrigt när den ska ner så det får bli på Trettondagen innan jag börjar att jobba på torsdag igen. 

Har skrivit en minnesruna till morfar och nu har även min morbror läst och tyckt till. Jag har gjort ytterligare ändringar så snart är den klar för att skickas in till Piteå-Tidningen. Imorgon kl 10.00 ska mamma och A till begravningsbyrån för att fixa inför begravningen. 






Inga kommentarer: