söndag 10 januari 2021

Söndag i januari

 
En otroligt slapp dag för min del. Har lallat runt i morgonrock ett bra tag under förmiddagen. Sen har jag följt högmässan i Hortlax kyrka där de kungjorde morfars bortgång med uppläsning och klockringning. Då hann jag med att gråta en skvätt igen!! När ska detta sluta, fy vad jag bölar.

Har varit på en promenad, mannen åkte då till stugan för att lämna en del saker men han tog även med den gamla TV´n. Skönt att den har lämnat sängen i Viktors rum. Det hade snöat en del så då blev det även skottat där ute. Nu varnar de för en snösmocka som ska komma under veckan. Blir nog bra för vi är vana med snö. I Madrid är det kallt med -grader och mycket snö som har kommit. Där har polisen fått avbryta snöbollskrig då det samlade för många personer som deltog i det. Pandemin glömde de tydligen bort just då.

Trump, jag har inte sagt något om den galne presidenten i USA. Han ska avgå den 20:e och jag undrar och hoppas att han inte hinner ställa till med något mer innan dess. Han har uppviglat till stormning av Capitolium och när det hände häromdagen så dog 5 personer i detta elände. Fy vilket svek mot demokratin i USA. Att en man har försökt utgräva media med sina åsikter och sitt svammel om fake och annat som han inte gillat. Hoppas de hinner ställa honom inför riksrätt för en fd president har många förmåner hela sitt liv, dessa skulle han tappa om han fälldes för det han nu har gjort. 

Sveriges skidåkare har gjort stora prestationer denna helg. I går trippelt på pallen och idag åkte Ebba A in som etta i dagens etapp i Tour De Ski. Hon slutade på en fin tredje plats. Även Hanna Öberg och Sebastian Samuelsson var på pallen i skidskytte. Härligt med bra framgångar för alla som tränar så otroligt mycket. 


Inga kommentarer: