lördag 30 januari 2021

Helgpåse

 

Idag har jag handlat en hel del. Först en massa lökar till dahlior som förhoppningsvis ska komma att blomma vackert till sommaren? Kul med dahlior som jag älskar  men mitt stora problem är att jag inte får de att övervintra. Nu har jag lärt mig ett nytt sätt idag av den som stod där och sålde knölar. 

Sen har jag beställt Skreitorsk från Frisk fisk. Vi tog en 3 kilos låda och den ser otroligt fin ut. Blir spännande att äta en del av den imorgon. Men kön, den kö som sträckte sig oändligt lång för att hämta fisken. De hade problem igår när de körde över fjället så gårdagens hämtning blev förskjuten och jag antar att det var därför som det var flera hundra personer som skulle hämta idag. Jag stod ute i 45 minuter och det var rejält blåsigt och -11 grader. Något som jag inte alls var klädd för. Frös massor innan jag var hemma igen. 

Sen nu i kväll så är det dags för middag som är köpt på Ångbryggeriet. Vi skulle egentligen vara ett gäng på 8 personer som skulle ätit middag med Mickaels middag som han skulle laga till oss i oktober. Arrangemanget har skjutits på såklart på grund av covid-19 så nytt datum var 29 januari. Men det går ju fortfarande inte att träffas så nu är det 8/10 som gäller och då får vi se om det håller tredje gången gillt? I stället så har Ångbryggeriet gjort en påse som Micke har komponerat så nu är den hämtad och så kommer våra vänner från SheepIsland till oss. Blir spännande att smaka det. 

Inga kommentarer: