lördag 9 januari 2021

Lördag

 


Sov till nästan 9.00 jag är så trött, inga problem att sova 9 timmar och trots det är jag inte helt pigg. Undrar vad det beror på? Har sovit nu en stund också.

Idag har jag städat klart klädkammaren och vädrat alla kläder. Torkat och fixat så nu är det ordning där igen då det är rensat rejält bland kläder som inte används längre. Annica har varit hit och hon fick tea, dessutom hade hon med sig tulpaner till mig. Söta vänner jag har.

Promenad i ett stilla snöfall och det är otroligt fint när det snöar på det sättet, -3 grader gjorde att det var väldigt skönt väder att vara utomhus i. Tycker att det är mycket folk på stan när det inte kan vara helt nödvändigt att fika tillsammans på stans stora café. Men vad vet jag, det kanske är nödvändigt? Men de nya pandemilagarna träder i kraft imorgon och då ska varje butik ha 10 kvadratmeter/gäst. Skyltar ska sättas upp på entrédörrarna så att man vet hur många som får vistas i lokalen. 


I kväll blir det Stjärnorna på slottet och det är Kjells Wilhelmsens dag. Blir spännande att höra hans berättelse. Mest längtar jag till Charlotte Pirellis dag. 

Inga kommentarer: