söndag 24 januari 2021

Födelsedag

I dag den 24/1 så fyller mamma år och detta år är det 73 som gäller. Vilken ung mamma jag har! Jag och sonen har varit dit med en bukett blommor. Orangea och röda toner detta år och det ser glatt ut. Vi fikade och surrade en stund. Sen fick jag med mig mazariner hem, lyxigt värre. Nu ska här fikas vid vissa tillfällen.

Mannen skottar och skottar det är ju tur att han har något att göra i alla fall. Mycket snö har det kommit men nu är det framkomliga vägar och annat. Vilket otroligt jobb våra snöröjare har gjort dessa senaste dagar då det fallit så stora mängder. 

Kvällens middag blev något enkelt då det tar 7 minuter att sno ihop den inbakade kasslern. Sen tar det ca 25 minuter i ugnen. Dock tog det längre idag då jag hann se att det rök från ugnen. Upp med fönster så att inte brandvarnarna skulle sätta igång. Av med ugnen och låta den kallna något. Så fick jag börja med att torka ur den då det tydliga hade runnit ut mat sen tidigare. Vet inte när det hände men det är ju alltid trist att göra sånt här när man inte har det inplanerat. Nu är det gjort och när ugnen sattes igång igen så var allt lugnt. God mat och mätt mage. Skön söndagskväll önskar jag er alla!

 

Inga kommentarer: