fredag 22 januari 2021

Morfar

 
Idag under den snöigaste dagen av de alla har vi haft begravningsgudstjänst för morfar Göran. Så fint det blev tillslut. Prästen var flummig och börjadeberätta  att vi skulle ta avsked till Gunnar!!!! Vad fan! Så gör man inte under en begravning, den sista vilan då måste man säga rätt..... På min svärfars begravning pratade man om Marcus i stället för Mårten och det blev ju också helt galet. Som tur var idag så gick min moster fram och påpekade det så prällen satt snabbt efter och ändrade i hela gudstjänsten. Det tog sig tillslut men det var ju spooky i alla fall. Morfar blev jordfäst och det var ju bra i alla fall. Har varit dit under eftermiddagen tillsammans med kusinen och kollat och blommorna var översnöade som vi skakade fram för att fota lite.

Efter gudstjänsten så åkte barn och respektive samt jag och M till Statt för minnesstund. För mig kändes det som att vi var på undantag så jag och M satt vid ett eget bord och de andra vid 4 bord. Dessutom tråkigt att inga andra barnbarn inte var där, vet inte om de var tillfrågade ens? Morfar älskade när vi alla samlades tillsammans och därför var det lite konstigt att vi bara var 10 personer på hans minnesstund. Det var dock god mat på Statt och trevlig samvaro. Barnen fick berätta om deras barndom och minnen. Fint som bara den och roligt att höra. De verkar haft en bra barndom alla av dem. Dessutom hade en kusin gjort en intervju av morfar för ett antal år sedan, en film om hans jobb på statt. Kul att se.

Vi har ätit plankstek idag och det var gott och mysigt. Nu blir det På spåret och vi tävlar i appen som vanligt!

Inga kommentarer: