fredag 15 januari 2021

1 år


 I onsdags alltså den 13/1 var det exakt 1 år sedan det första dödsfallet i covid-19 registrerades i Wuhan i Kina. Tänk vad lite vi visste då? Lungsjukdom pratade man om då. Idag vet och kan vi mer men fortfarande dör folk och allt fler blir smittade. Otäckt är bara förnamnet men nu finns ett vaccin som några har fått, de som tillhör riskgrupper och äldre äldre. Vi andra får det lite längre fram men fortfarande är det osäkert om man fortfarande kan smitta trots att man fått vaccinet? Hemsjukvården i vår kommun och de som är inskrivna vid det börjar att vaccineras till veckan. Det blir bra att min svärmor får det då. Sen hoppas jag att man behöver ett veccinationsintyg för att få resa från landet. Vore ju rätt om alla som inte vill vaccinera sig att de får stanna i Sverige. 

Huvudvärken är inte bättre idag och jag vaknade med den jäkla värken redan i morse. En sån dag är aldrig bra men jag håller det något så när i schack med mina tabletter. Dock får jag taskig mage när jag äter så mycket värktabletter. Hoppas det går över inom kort....

Ikväll bli det På spåret i vanlig ordning denna del av året. Bra med nya grupper med deltagare som är underhållande. 



Inga kommentarer: