tisdag 20 augusti 2013

Tvätt och matlagning

Vardagssysslorna smyger sig på ordentligt nu. Planerar mat efter att det ska bli matlådor för mannen behöver dessa till lunchen. Jag får ju min lunch via skolmaten men funderar ibland om jag också skulle ta med egen lunch för det är inte alltid maten är så god. Det vågar jag ju inte säga till eleverna, utan jag tuggar snällt i mig det fast det inte smakar någonting...hur kan man få mat så smaklös? Cook and Chill, kan det vara något. Skulle inte tro det, för vår skolmat har blivit så mycket sämre efter detta infördes. Vet andra kommunen som har infört och avskaffat detta eftersom det inte var så lyckat. Tyvärr ligger vår kommun ofta steget efter för här byggs det om till produktioskök, maten ska lagas på ett fåtal platser och skickas ut till enheter för att värmas upp dagen efter. Inte bra, inte bra!! En lugnare dag idag, eleverna har landat efter sommaren så nu börjar rutiner komma tillbaka. Väder, ja jag gillar väder. Helst sol och värme förstås. Idag har det varit alla väder, sol, regn, mulet och nu sol igen. Fantastiskt vad varierande. Hoppas såklart på sol i morgon då vi ska cykla till "Pottan" för en friluftsdag. Mannen lägger musten så att det kommer att bli en inramning på den altan som ska byggas där nästa sommar. Blir fint, men det tar på ryggen så han har ont av och till. Kan inte få honom att ta det lugnt utan det är full rulle hela tiden. Ska tydligen bli en stenbro i höst också för att komma in i garaget.

Inga kommentarer: