tisdag 13 augusti 2013

Lägga!

Jadå det blev affär för sonen på den lägenhet som vi har budat på! Måste säga att det känns riktigt bra, han skriver nästa vecka och övertaget sker den 7/10. Idag har vi haft dit en besiktningsman och han hittade inga fel så nu är det bara att köra. Skolan är ett enda stort kaos och det känns som just nu har vi inte mycket som vi kan göra där. Mitt klassrum är belamrat med möbler från 3 olika rum då det är fullt det vill jag lova. Har varit i stan hos sonen, tvättat lite och vi har ätit tillsammans eftersom mannen jobbar till 23.15. I kväll fick jag besök av bästa H som jag jobbar tillsammans med, kul att sitta och surra i lugn och ro utan störande moment. Rensning av blåbär är avslutad idag och jag köpte 6 kg, orensade. Brukar alltid köpa rensade bär eftersom jag rycker det är så trist att rensa, jodå det tycker jag fortfarande. Tror nog minsann att det blir rensade hädanefter. Har varit på anställningsintervju för ett jobb, det gick bra. Nu ska jag bara bestämma hur jag ska göra.....ingen som vet inte jag heller! Känns konstigt att lämna skolan men det finns ju alltid kvar om jag skulle önska jobba där igen. Kanske bör jag prova något för då kanske jag skulle uppskatta mitt jobb som pedagog mer eller så skull jag känna att det var ett helt rätt beslut att göra något annat. Svåra beslut att ta och jag velar fram och tillbaka.

Inga kommentarer: