tisdag 27 augusti 2013

+26

Vi har sommar i Piteå, så fantastiskt härligt. Jag kan knappast fatta att det är i slutet av augusti och jag bara njuter av värmen. Tog med eleverna i morse för att plocka lite svamp i skogen bredvid skolan. Vi hittade mest skräpsvampar som vi försökte identifiera men även några soppar som dock var mjuka. Sen har vi även sett en film om svamp så vi har haft ett litet tema idag. Jag åkte förbi morfar även i dag. Nu har han fått besök tre dagar på raken och han blir lika glad varje gång, gullgubbe! Han fyller ju snart 92 år och idag hade PT kommit när han var på Träffpunkten i Hortlax. Ska bli intressant att se om han kommer i något reportage? I alla fall pratade vi i går om Myskbrodd som han och mormor plockade, sen flätade hon jättefina flätor som man fick. Jag skulle så gärna vilja veta var det växer. Nu är ju morfar ingen vanlig 92 åring utan han åkte i väg i går och plockade till mig så att jag skulle få se hur gräset ser ut. Har fått några strån som luktar fantastiskt.

Inga kommentarer: