fredag 16 augusti 2013

Fredag!

Tjoho det är fredag, så skönt för det har minsann varit en hektisk vecka. Nu känns det som att jag är redo att ta emot 28 glada, förväntansfulla och pigga elever på måndag. Har dock inte hunnit planera allting för nästa vecka men det löser jag i helgen! Kul att få komma igång på riktigt. Jag har i tre dagar haft huvudvärken från hell! Somnar med huvudvärk och vaknar med samma värk!! Inte ens Immigran har hållit det i schack, vet inte vad det beror på men hoppas verkligen att det ger med sig snart. Det här betyder att jag står över kvällens begivenheter med jobbet. Det ska vara en höstupptakt på Norrstrandslogen med knytis. Hade varit trevligt men jag tror att jag hellre är hemma i lugnet för det behöver skallen just nu. Hör att folk har fått IKEA katalogen, men icke jag.... undrar just om man inte får den om man bor i lägenhet?? Just nu skulle jag behöva den för att kolla in allting som ska köpas till sonens lägenhet. Jag är ju en som inte är någon lägre tid på IKEA när jag likaväl åker dit, har oftast helt klart för mig vad som ska inhandlas och det finns prydligt nedskrivet på en lapp. Sen är det bara att gå igenom allt och plocka eftersom. Visst spontankollar jag också men det brukar ta mellan 2-3 timmar så är jag ute på parkeringen igen! Rekordet var en gång när vi passerade UPPSALA och jag ville in där, sonen sa när vi klev ut bilen. -Du får 40 minuter! Jag var igenom på 25 minuter och då hade jag shoppat ljus(såklart), filtar, matta och annat som jag idag inte kommer ihåg!

Inga kommentarer: