lördag 10 augusti 2013

Kräftor

Summerar sommaren och känner mig lyckligt lottad. Jag kan tacka vare mitt jobb vara hemma i många veckor, myser med att göra det jag vill, fixar och donar när jag känner för det, är lycklig i mitt äktenskap, har ett barn som det går bra för. Ja mitt liv är just nu väldigt bra!! Tacksam för det jag har! I dag blir det kräftskiva med släkten och just i år är det en liten släkt för vi blir endast 6 stycken. Så kan det vara när sjukdom ställer till det, hoppas vi blir fler nästa år. Sitter och funderar om vi ska hålla till inomhus eller utomhus. Tror att vi börjar ute i solen och när vi skickar i väg sällskapet på tipspromenad så dukar vi kaffe och dessert inomhus för då börjar solen att skymmas bakom tallarna. Så får det bli! Hade turen att få receptet på Laponiabrödet, ni som har varit på räkkryssning med Laponiabåten vet vilket bröd jag talar om, det är så fantastiskt gott! Håller verkligen tummarna att mitt bröd ska vara lika gott! Kräftspad kokades i går och kräftorna har fått legat i sen i går. Mopedensdag fick ett besök idag, tog en sväng och kolla in de gamla fina mopparna.

1 kommentar:

Barbro sa...

Jag säger gomorron till dig. Det där brödet ser allt gott ut, har du receptet och vill dela med dig, så skulle jag säga tack! Laponiakryssningen har man varit på många gånger, både i Piteå skärgård och i Luleå. Tyvärr så är jag ju skaldjursallergiker - så inga räkor för mig, men bröd, ost och sallad går också bra att äta! Ha en bra dag.