onsdag 21 augusti 2013

Pottan

Måste börja med att säga att jag och åska inte går ihop. I sommar har vi varit förskonade från denna sommar men i går brakade det lös. Usch och fy, sen jag jobbade på Statt på 80-talet och åskan kom in genom det fönster i receptionen där jag stod, svepte förbi min mage så jag flög bakåt och slog ner i en vägg med elektronik har jag varit skräckslagen för åskan. Igår var det under en stund ca 1 sekund mellan blixt och smäll, hela stugan lystes upp. Men sen fanns det några "dårar" ute på havet med segelbåtar, för mig som är rädd är det helt overkligt att man gör det just då.
I dag har vi haft en utedag i skolan. Vi har cyklat till badplatsen "Pottan" några kilometer från vår skola. Många elever badade, några fiskade, det spelades kubb, fikades och spelades fotboll. En jättetrevlig dag helt enkelt! Jag tog med några grabbar och vi gick runt sjön, där hittade jag svamp. En Karl-Johan, två björksoppar, två kärrsoppar och en gallsopp. Gallsoppen åkte i soptunnan för den kan minsann förstöra alla maträtter som den kommer i kontakt med. Sonen har skrivit på köpekontraktet i dag, så nu är han strax lägenhetsinnehavare. Ska bli bra det här, lite fix innan och sen kan han flytta in någon gång i slutet av oktober tror jag. Åkte till stan och tvättade 4 kuddar, lagade middag till sonen som hade sin rast kl 17.00, taco stod på dagens meny. Det är alltid uppskattat av sonen. Mannen jobbar till 22 så han kommer hem lite senare idag.

Inga kommentarer: