måndag 26 augusti 2013

Dimman

I går kväll kom dimman utifrån havet, såg en molnbank långt ut och jag fotade med jämna mellanrum för att se förändringen. Fortfarande i morse så låg det kvar lite dimma men den lättade så fort solen visade sig. Jag har turen att det här året ha kortmåndag, det betyder att jag har slut elever 11.15 och då har jag lagt en stund planering och sen hem. Idag åkte jag till morfar och sen en sväng för att plocka lite svamp. Nu verkar det som att sopparna är på gång, det är nog förra veckans oväder som nu ger frukt (hi hi). Ja, svampen är ju en fruktknopp! Mannen har "vändskift" när de har jobbat stägning till 23.15 måste det alltid ligga en 11 timmars vila, vilket gör att man tidigast kan börja idag kl 10.30. Det här betyder att han slutar först kl 19.00. Sen middag idag alltså, jag är vrålhungrig så just nu dricker jag te och käkar äggmackor. Gott är det.

Inga kommentarer: