lördag 17 augusti 2013

Blåst

Fy vilket väder, det regnar och blåser. När jag tittar ut så ser det ut som att det snöar eftersom regndropparna är så stora och det renar på snedden. Barr och bark blåser också omkring överallt, inte kul alls! Tur man har tak över huvudet. Det enda positiva är ju att det är bra för svampen som snart skulle behöva komma upp ur marken, det har ju varit så torrt i skog och mark så det har knappt funnits någon svamp. Kräftor ikväll igen och jag har gjort en paj som vi tar med till Fårön. Ska bli trevligt med sällskap! Mitt huvud är ju inte riktigt bra idag heller, vaknade med huvudvärk men just nu känns det ok. Håller tummarna för att det ska hålla i sig. Tvättar en maskin och det blir såklart torkning inomhus....har liksom inget val. Tänker på vad jag gillar med sommaren och en sak är lakan på ett streck utomhus. Hur det fladdrar i vinden och torkar så fint och slätt. När man sover i det sedan så luktar det så gott, det är sommar för mig! Måste visa en bild från häromkvällen när himlen visade sig från en av sina bättre sidor:

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Underbart vackert :-)

/Lisa