tisdag 9 juli 2024

Tisdag


Mannen steg upp tidigt då han skulle och klippa sig vid 8.00. Jag vaknade även tidigt då jag blev väckt av alla ljud. Låg kvar i sängen och läste PT innan jag steg upp så skönt. När mannen var tillbaka vid 8.45 så hörde vi en bil och mannens kusin klev in vid 9.00 för att hälsa på. 

Jag har varit till Lilla Varuhuset i Byske för att köpa ett ganska fult bord men efter lite fix så kommer det att bli bra. Det viktigaste är att det är smalt. Ny färg och korta av benen så är det klart. 

Regnet drog in och det var ett rejält sådant även åskan var på avstånd. Men efter det så blev det en fin kväll. Mannen har städat här utomhus och i garaget i stället för att måla då det inte gick idag på grund av vädret. Jag har även varit till stan för att köpa avmaskningsmedel till Siri då hon lite då och då är dålig i magen och det kan ev bero på parasiter? Hoppas att det hjälper.

Dagens middag blev Caesarsallad och idag var den extra god! Nu blir det Allsång på Skansen med hyllning till Lasse Berghagen och så blir det Morden i Mordsomer efteråt. 

Inga kommentarer: