torsdag 25 juli 2024

Brand på PDOL


Idag vaknade jag till en rejäl åskknall. Åskan hade gått ute vid Stenskär men kom inte in till land som tur var. Jag skjutsade mannen till stan  för han skulle på jobbet. Sen åkte jag hem och åt frukost och tvättade sängkläderna. Regnet upphörde allt eftersom och vid 9.30 var de sol igen.

Jag åkte med en hel del kartonger till Kappa där jag kastade de i deras återvinning. Parkerade hos sonen så vi gick mot Foodcourt där vi mötte upp mannen. Killarna köpte mat från Greken och jag från Centrum. Jag var så nöjd över maten, väldigt gott! Mannen gick till banken för att fortsätta att jobba och vi strosade lite innan vi gick till Prästgårdsgatan. 

Väl hemma har jag flutit omkring i poolen och lyssnat på en bok. Väldigt varm dag med 24 grader! Siri söker skugga och det förstår jag.

Nu under eftermiddagen så har det börjat att brinna i ett mattält. 6 personer är förda till sjukhuset. Hoppas de mår bra? Inte så kul när gasoltuber börjar att läcka och det finns värme i närheten som kan antända. Jag tror att det var Fish & Chip ståndet som brann? 

Sonen skjutsade mannen till Öjebyn för att hämta hem Passaten, på väg hem köpte han mer färg. Vi målar och målar eller mannen målar och målar. Idag fixade han plåtarna ovanpå fönstren på framsidan. Så bra det blir! Känslan blir en helt annan när allting blir rött!
Nu drar det ihop sig till regn igen! Regn på nätterna men det är ju bättre än regn under dagarna i alla fall. 

Inga kommentarer: