onsdag 24 juli 2024

PDOL


Idag startar vår festival Piteå dansar och ler, det är en av Sveriges äldsta festivaler som är gratis sen ca 10 år tillbaka. Nuförtiden är det bara maten som gör mig intresserad och jag tror det beror på min ålder. Idag så träffade jag mannen och sonen för mat. Mannen hade jag hämtat i Öjebyn där Passaten är på service i morgon. Mannen åt en rätt från Centrum och han var så nöjd. Jag och sonen åt oxfilérulle, vilken flopp. Kallt, ingen smak och allmänt tråkig. Hoppas på bättre smak nästa gång?

Har fått tid hos Lena idag så hon har gått igenom min kropp och jag hoppas att min huvudvärk ska lätta? Handlade mat på ICA i Bergsviken, kunde hämta mannen redan 15.15 så slapp jag köra in till stan ytterligare en gång. 

Idag blev det rökt sik, potatis, sallad och Märtas goda sås. Det har regnat lite idag men det är så varmt trots att det inte är sol. Mannen jobbar i skafferiet och nu blir ytterligare en list/våning klar. 

Inga kommentarer: