måndag 15 juli 2024

Konsert med Bruce Springsteen



Idag har vi strosat och tagit det lugnt. Vi körde mot Gustavsbergs porslinsfabrik och kollade in Outlet  Kosta Boda. Sen till Lidingö där vi åkte runt och kollade. Åkte till Ellery Beach House, ett spa hotell som är riktigt mysigt. Där intog vi en väldigt dyr lunch. Regnet kom och gick under hela tiden. 

Mot Strawberry Arena under eftermiddagen. Dagens attraktion är ju en konsert med Bruce Springsteen. Det är många konserter vi sett med den mannen och han är ju alltid duktig och ösig samt ger allt. Jag är inte största fanet men det är ju kul med konsert i alla fall. Tyvärr var det en dag med huvudvärk för mig vilket gjorde att vi satt på ett hotell någon timme för det var så stojigt på Mall of Scandinavia med massor med folk. Som tur var så lättade det något så att jag kunde delta på konserten. Våra platser gjorde att ljudet studsade en hel del. Bruce är duktig som vanligt men han är 75 år så han hoppar inte och skuttar som han gjorde för 10 år sedan och det är ju helt förståeligt. E streetband är ju i ungefär samma ålder men de rockar på. Kul att se, men nu var det sista gången för mig som jag såg honom, nu räcker det! Vi åkte sen till ett ställe i Uppsala där vi hyrt ett rum i ett lägenhetshotell. Nytt och fräscht men det låg lite mörkt till. Billigt med 463:-/rum. Vi valde att göra så för att komma iväg tidigt sen när vi ska hemåt. 

Nu närmar sig vår minisemester slutet och i morgon bitti styr vi bilen mot norr igen. Borta bra men hemma bäst!

Inga kommentarer: