onsdag 10 juli 2024

Solig dag


Äntligen en dag utan en enda droppe regn. Mannen har målat och han är så duktig. Nu är han på höga delen av gavelspetsen, rött och fint blir det.

Jag har varit till stan och köpt ett sågblad på Clas Ohlson samt handlat på ICA. Idag gjorde jag en god gärning och gav bort all pant till en Rumänsk tjej som satt och tiggde vid butiken. 

Mamma och G har varit förbi en snabbis och de fick lite kaffe. Jag har fixat lite i stugan inför helgen då sonen kommer och bor här. Sen har jag även tvättat bilen, min bil var så otroligt skitig. På fredag ska den på verkstan och vi åkte i väg på lördag och då är det ju kul om den inte ser ut som en skrothög. 

Även idag har jag packat upp någon bananlåda så det blir färre och färre som är kvar trots att det fortfarande återstår en hel del som inte är uppackade ännu. 

Dagens middag var magisk god, vi startade med en Pinsa och Cremant i solen. En paus då mannen sov och så middag som blev grillad entrecote på älg, sallad och kantarellsås till det. Väldigt smakrikt och gott!

Nu är det fotboll Nederländerna mot England. Heja de som vinner! De får spela final mot Spanien i EM. 

Inga kommentarer: