torsdag 18 april 2024

Torsdag


Började dagen på kontoret fram till 9.30. Sen mot Kust där vi fikade ett gott fika. Där fanns även grannkommunen Älvsbyns rektorer. Det är den nya skolchefen som bjudit in oss för erfarenhetsutbyte. Det var mycket trevligt trots att våra kommuner har olika storlekar och förutsättningar. Vi fick även ta del utav deras kris i januari då hela kommunen blev strömlös och ingen kommunikation fungerade och det dessutom var -38 grader kallt! Vilken pärs! Det hela avslutades med lunch. Resten av dagen var konferens med mina kollegor på Lidgatan. Åkte förbi enheterna och lämnade lite listor innan jag åkte hem vid 16.30. Hade sen APT kl 17.00 via Teams så för mig blev det endast en halvtimme som jag deltog. 

Middag och så lite städning. Nu är mannen i garaget och målar. Nu är det i alla fall snart färdigt. Snickare har varit här idag och de har fixat lite med dörren och de har flyttat golvet för att slipa sulat jämn. Måndag är det som gäller nu och jag hoppas verkligen att det är torrt? Jag kommer att bli så besviken om det inte blir så.

Idag har solen visat sig men det är kallt. -11 i natt och -3 under dagen. Huga så trist att det inte tinar alls. Man får ju egentligen inte köra med vinterdäck längre än 16/4 men med det väder som är nu så vill jag inte ens byta däck. Dessutom ska det kalla vädret fortsätta även nästa vecka. 

Inga kommentarer: