torsdag 11 april 2024

Renar och svanar


En huvudvärksdag och det är inte så kul och det kanske är blåstens fel? Har jobbat hemifrån efter lunchen då jag behövde fylla på med mera tabletter. Sonen har idag börjat med sin medicin också så det blir spännande att se vad han får för effekt på den?

Kakelsättaren är här idag och nu är 2 väggar gjorda i toaletten. Det kommer att bli så bra. Nu är även golvvärmen avslagen inför nästa veckas mätning. Nu håller vi alla tummar som finns så att vi ska få godkänt för att bygga vidare?

Idag när jag åkte hemåt så hann jag bara svänga av vägen hemåt så tog det stopp. Vi var 6 bilar i kö som stod där och väntade medan de förde en renhjord över vägen mot Havsbadet. När de släppte i väg oss så sprang en del av hjorden över vägen igen så skotrarna fick tvinga de tillbaka. Mest troligt är de ihopsamlade för återfärd till fjällen? Det är i alla fall mäktigt att se och det var ca 8 skotrar som förde ihop hjorden idag. 


Nu under eftermiddagen när Siri har varit på utflykt här ute så hörde jag svanarna skrika. De ligger nu i kallkällan som är öppen och simmar och skriker. Nu är det i alla fall vår när det händer, det enda tråkiga är att de brukar vara väldigt morgonpigga?

Städkväll men jag har redan börjat så idag kommer det att gå väldigt snabbt. Behöver även börja tänka på att ta alla fönster både i stugan men även i huset. 

Inga kommentarer: