söndag 14 april 2024

Huvud o vin

 


Vaknade med en hemsk huvudvärk denna lördag. Tog tabletter och åkte mot staden för inköp på apotek och COOP för att köpa en fönsterskrapa. När det var gjort var min tanke att börja kolla på gardiner men tyvärr gjorde huvudet att jag åkte rakt hemåt för att lägga mig och sova. Sir låg i sängen och hon fick sällskap av mig. Efter någon timme vaknade jag och då hade det lättat något! Mera tabletter och sen mot kvällen så lättade det än mer, oj så skönt! Idag var det dag 3 med huvudvärk.

Kvällen var inbokad sedan länge för vinprovning (inte den bästa aktiviteten med ett huvud som mitt). Vi åkte in mot stan och sonen övertog bilen och skjutsade oss till Stadshotellet. Då hade det börjat att regna. Sen hämtade han oss vid 21.00 och då hade vi fått middag på Fiore. Vinaktiviteten var Nord- mot Sydamerika. Middagen var potatisgratäng med varmrostbiff och en söt sås. 

Inga kommentarer: