lördag 6 april 2024

ABBA 50 år


Vaknade 7.15 då jag var tvungen att gå på toaletten. Mannen var redan vaken sedan länge, min tanke var att somna om igen men jag fick besök av söta Siri som ville bli kliad så det blev ingen mer sovmorgon idag. Fukost, dusch och lite Nyhetsmorgon på TV 4. Sen åkte jag till stan för att köpa en bh. Tyvärr har den Cantelle som jag alltid köper utgått men nu får jag testa på ersättaren som nu är beställd. Kommer om någon vecka. Under tiden jag varit i stan så gick vädret från strålande sol till mulet. När jag kom hit så hade mannen gjort eld utomhus efter han hade skottat den lilla snö som kom i går kväll. Vi åt parisare men det blåste så mycket så vi gick in i gäststugan och åt. Inte så mysigt alltså. Mannen har badat bastu och jag har planterat om blommor. Nu däremot har solen återkommit och det har varit en jättefin och solig kväll!

Siri har varit ute idag i flera omgångar, hon har följt mannen hela dagen men även valt att gå inomhus då och då. 

Stekt röding med spetskål, pressad potatis och vinsås blev dagens middag. Fantastiskt gott! Det gick fint att filé fisken!

Idag är det 50 år sedan det största svenska musikexporten tog sin början. ABBA vann Eurovision 1974 6/4 i Brighton med låten Waterloo. Jag kommer såklart ihåg det då jag alltid såg alla musikprogram när jag var liten. Oj vad jag sjungit till deras musik! Så mycket aluminiumfolie det har gått åt för att göra mikrofoner! Tyvärr hade jag mörkt hår och fick således vara Anni-Frid. Alla ville vara Agneta och de med ljust hår hade förtur till det. Ikväll kommer de att hyllas på SVT!

Inga kommentarer: