tisdag 9 april 2024

Slask

I förrgår mättes på SMHIs officiella väderstation i vår lilla stad upp ett snödjup på  95 cm snödjup. Så djupt snötäcke har man bara haft där en gång tidigare den 7/4 sedan snödjupsmätningarna startade 1904, nämligen 1926 med hela 120 cm. Andra snörika aprilmånader ungefär eller nästintill likvärdiga med nuvarande inträffade 1966, 1970, 1981, 2010 samt 2018. Nu hoppas jag verkligen att denna värme som vi har får fortsätta så att denna hemska snö tinar bort snabbt. Runt Valborg brukar ju mycket av den försvunnit. 

Idag har det varit väldigt fint väder, sol och +8 grader idag. Oj vad slaskigt det har blivit idag när det tinar så mycket. Härliga tider men jag vet att jag inom kort kommer att svära om den lera som kommer fram. 

När jag kom hem idag så släppte jag ut Siri och det kom in en otroligt blöt katt som luktar jord! Hon har säkert varit under någon bod för det var mycket sand i hela henne?

Har varit till Kopparnäs och köpt foderdeg till bina. Hoppas att det ska hjälpa de på vägen så att de överlever hela våren innan det finns några växter att dra på?

Noak har varit här idag och spacklat, burit in kakel så imorgon antar jag att han börjar att kakla väggarna i toaletten?

Full rulle på jobbet idag och på kontoret från 10.00 med många timmar vid datorn denna dag. 

Inga kommentarer: