onsdag 10 april 2024

Spöregn!


Riktigt skitväder med regn hela dagen. Det rinner slask och vatten efter gatorna just nu men det är trots allt skönt att det tinar. Jag började dagen i Studion på Pensionatet, där bjöds på frukost och föreläsning av Charlotte Lindmark och Mari Ramnek kring sorgebearbetning i grupper. Mycket bra och trevlig start på dagen tillsammans med mina kollegor. Åkte sen till Pitebo för att hämta upp nya elektroniska nycklar till en av enheterna.

 Lunchen intogs tillsammans med sonen och så passade jag på att skjutsa honom till ett apotek så slapp han halka omkring i slasket. 

Sen åkte jag hem för att delta i en föreläsning via Teams och möttes av ett garage som inte gick att öppna dörren på och när jag klev in så var det kolsvart. Det var jordfelsbrytaren som löst ut! Gick in till kakelsättaren som var och jobbade och han hade inte ätit sin lunch fast klockan var 13.00, han har det inte lätt ena dagen är det inte upplåst och den andra dagen har han ingen ström vid mikron! Idag har han i alla fall börjat med att sätta kakel på väggarna i toaletten. Blir bra det där!


Inga kommentarer: