tisdag 16 april 2024

Mulen dag

 


+3 grader och mulet, det ska bli snö i kväll och imorgon!

2 snickare har varit här halva dagen. Kakelsättaren har jobbat på bra och kaklat långa väggen i badrummet. Han har hunnit upp till bården. Det tar ju längre tid när våra plattor är så små. Han gör ett fint jobb. Polygon har varit här idag och gjort 2 nya mäthål. På måndag kommer han och mäter fukthalten. 

Eldar en brasa och dricker tea då jag känner mig frusen och hurven. Mannen är i garaget och målar dörrar till hallen. Det är många moment innan varje dörr fått alla sidor målade. Han är duktig min man. 

Jag har varit ut och räddat mina luktärter som växer ute men de tål inte mer än -8 grader och de närmsta nätterna ska det vara väldigt kallt och även kallgrader under dagarna. Vill ha värme nu!!

Inga kommentarer: