onsdag 3 april 2024

Mitt i veckan


Tog lite sovmorgon i 40 minuter innan jag startade arbetsdagen. Jag har jobbat hemifrån hela dagen men med många telefonsamtal. Sen har jag läst litteratur. En bra bok som handlar om undervisning. 

Solen har strålat från en klarblå himmel, lite vind och -11 grader i morse. Sen blev det -2 under dagen så det har varit riktigt härligt. Många flanörer på isen och på stranden hela dagen. Tvättat sängkläder som torkat ute i solen på altanen.

Nu under kvällen har vi varit till kyrkogården i Öjebyn för att kolla in Lindvalls familjegrav. Stenen stod mitt i snön då det inte var skottat några gångar på den gamla delen av kyrkogården. Mannen har plumsat för att mäta och kolla in stenen. Tanken är ju att den ska renoveras inför den kusinträff som kommer att ske i Piteå i juni?

Mannen är även idag och målar men nu är det kvar kanterna varv 2 så det är strax klart. Endast de stora dörrarna återstå samt de lådfronter som vi ännu inte köpt. Måste snart till IKEA men det verkar vara svårt att få tag i det vi behöver för varje gång jag kollar lagerstatus så finns det endast enstaka saker hemma. 

Idag har elektrikern varit här en stund på förmiddagen. Sen blir mätningen av sulan gjord av Polygon i morgon. Idag har även besiktningsmannen ringt och frågat hur det går men han fick inget svar då vi inte vet något alls.....

Inga kommentarer: