torsdag 15 juni 2023

Terminsavslutning


Hemma jobb en stund under förmiddagen innan jag åkte iväg. Siri fick vara inomhus då hon sov så gott på golvet i en strimma av sol. Vilken härligt värme vi har just nu. 23 grader och helt stilla hav i morse. Lite vind när jag kom hem efter jobbet.

Jag åkte i väg till Swensbylijda är vi hade avslutning med våra chefer, eller min chef var sjuk. Vi minglade och umgicks hela tiden och det var trevligt. Sen en buffé av mat som jag inte alls förstod var de hade hittat på. Ingen röd tråd i smakerna men som bekant så är den dela. Sen kaffe och en fantastiskt god kranskaka till det. 

Hemåt så handlade jag i Bergsviken då jag passerade förbi, där fick jag träffa syster som jobbade. Idag har jag även varit på massage och det är så skönt då det värker i nacken och armarna. Älgfärshamburgar blev dagens middag och det var gott. Städkväll och utomhuskväll.

Siri har precis blivit nedplockad från taket på en fågelholk. Flugsnapparna var galna. Tur att mannen var hemma för jag är höjdrädd så en stege uppför en tall är inte aktuellt för mig. 

Inga kommentarer: